Facebook julkaisi verkkosivuillaan tilaston kuinka amerikkalaiset käyttävät eri laitteita. Yllätyksettömästi matkapuhelinta käytettiin eniten liikkuessa ja sen päätarkoitukset oli kommunikaatio ja sosiaalinen aktiivisuus. Tabletit ovat vallanneet kotona viihdekäytön, kun taas tietokoneita käytetään työntekemiseen ja vakavampiin asioihin.
Facebooking tulos jakoi eri laitteet eri kategorioihin, kun taas Googlen 2012 julkistama infograph kuluttajien media käyttäytymisestä "The New Multi-Screen World" hajottaa laitteiden ja sisällön rajat. Sen mukaan ihminen joko siirtyy laitteesta toiseen tai käyttää useampaa laitetta yhtä aikaa. Näin ollen sisällön tuotannossa kannattaa ottaa huomioon erilaiset tarpeet ja miten pystyy tarjoamaan erilaista mielenkiintoista sisältöä eri tilanteisiin.
Miten sinun yrityksesi näkyy eri laitteilla? Onko eri laitteille personoituja palveluita vai luotatteko yksittäiseen www-sivuun, joka toivottavasti kuitenkin skaalautuu?
https://www.facebook.com/business/news/Finding-simplicity-in-a-multi-device-world?campaign_id=369337383150015&creative=Education&keyword=casestudye
http://cloudblog.salesforce.com/2012/08/googles-multi-screen-mantra.html

Kommentit
Lähetä kommentti